Si tė hamė gjithēka pa u shėndoshur

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Super Si tė hamė gjithēka pa u shėndoshur

Mesazh nga Gonna prej Tue Mar 29, 2011 10:59 am

Makaronat? Gatuajini me perime. Mish e peshk? Shuajini me pak verė. Ėmbėlsirat? Po, por pėr zamėr. Mėso bashkė me ne tė hash gjithēka pa e ndjerė stomakun tė rėnduar.
qė tė pėlqen shumė, por qė tė rėndomė pas? Po? Atėherė lexo kėshillat tona rreth tretjes: do tė zbulosh se nuk ekzistojnė ushqime tė lehta apo tė vėshtira pėr t'u "asimiluar", por ushqime tė cilat duke u ngrėnė bashkė, mund tė krijojnė probleme nė aparatin tretės.

Tretja apo procesi mekanik e biokimik fillon nė gojė. Nga kėtu vazhdon nė stomak e nė zorrė. Nė tretje merr i pjesė edhe mėlēia, qė prodhon kripėrat e tėmthit aq tė nevojshme pėr shkrirjen e dhjamit. Dhe pankreas i ēliron enzimat e nevojshme pėr tė sulmuar proteinat. Me njė fjalė, tretja ėshtė njė punė komplekse. Ēdo ushqim duhet tė konsumohet nė njė dozė tė caktuar. Pra, ėshtė e rėndėsishme jo vetėm se ēfarė hamė por si dhe kur duhet tė hamė. Ja disa kėshilla pėr tė "grirė" gjithēka.

Tretja e parė bėhet nė gojė
Njė tretje e mirė varet nga njė pėrtypje e mirė e ushqimit. Tė pėrtypėsh mirė ushqimin, pėrveēse ta thėrrmojė shėrben pėr ta pėrzierė atė me pėshtymėn (ne prodhojmė gati njė litėr nė ditė). Pėshtyma pėrmban kripėra minerale qė neutralizojnė aciditetin e ushqimeve. Por tė mėsohesh tė pėrtypėsh mirė dhe gjatė ėshtė e nevojshme edhe pėr njė arsye tjetėr: sa mė shumė ta mbani nė gojė aq mė shumė rritet ndjenja e ngopjes. Dhe linjat tė falėnderojnė.


‘Kapuēino’ dhe ‘kek’-u rėndojnė stomakun
Tė hash mėngjes nė lokal pėr shumė njerėz ėshtė kėnaqėsi. Pėr stomakun tonė jo, duke patur parasysh se duhet tė punojė rreth 3 orė pėr tė tretur njė kapuēino dhe njė kek. Arsyeja? "Kapuēino" pėrbėhet prej qumėshti tė zierė nėn presionin e avullit, i cili duke u bashkuar me kafen krijon vėshtirėsi nė tretje. Pastaj, nėse bashkė me kapuēinon ha edhe njė kek, stomaku duhet tė punojė akoma mė shumė pėr tė tretur yndyrat qė gjenden me shumicė nė ushqime tė tilla.
Atėherė nuk duhet tė hamė mė kek dhe kapuēino? Nuk ėshtė e nevojshme t'i eliminoni. Pėr njė mėngjes tė shpejtė, mjafton tė ngrohim qumėshtin duke pasur parasysh tė mos e ziejmė, e t'i shtojmė kafen e zierė. Po shkuma? Futini tė gjitha nė njė pėrzierės manual (me dorė), tundeni dhe do tė arrini tė njėjtin efekt tė kapuēinos sė lokalit. Dhe nėse nė vend tė kekut zgjidhni njė fetė torte me mollė, sidomos tė bėrė nė shtėpi, do tė jesh shumė mirė!

Njė mollė? Gjithmonė para buke
Njė mollė nė ditė largon mjekun nga sytė thotė proverbi. Dhe mund tė pėrmirėsojė tretjen nėse e ha njė orė para drekės dhe darkės. Ky frut mbron muret e stomakut dhe i pėrgatit tė kryejnė mė mirė punėn e tyre dhe ka njė veprim purifikues: nė fakt, "kap" substancat e dėmshme pėr organizmin, si pėr shembull kolesterolin dhe lehtėson jashtėqitjen. Por kujdes! Fibra "purifikuese" gjendet sidomos tek farat dhe tek lėkurat e mollės. Pra lajeni mirė dhe hajeni pa qėruar.

Makarona me ragu? Jo. Me perime!
Shpageta tė ngrohta e oreksndjellėse ... Po, por nėse raguja ėshtė me mish, makaronat mund tė jenė shumė tė patretshme. Proteinat qė gjenden tek mishi kanė nevojė pėr njė ambient acid pėr t'u tretur, ndėrkohė qė karbohidratet e makaronave kėrkojnė njė ambient alkalin. Pra, nėse ka shpageti me ragu ose makarona, pastaj mish, tė duhet mė shumė kohė pėr t'i tretur.
Ēfarė duhet bėrė? Para sė gjithash mos refuzoni makaronat, por mėsohuni t'i gatuani me salca me bazė perimesh. Karbohidratet qė gjenden tek makaronat dhe fibrat e perimeve kanė nevojė pėr tė njėjtin ambient pėr t'u tretur. Stomaku yt do tė punojė mė pak e ti do tė ndjehesh mė e lehtė. Ragu-ja nė fakt nuk pėrmban vetėm proteina, por edhe njė sasi tė konsiderueshme yndyrore. Pra, me perimet do tė jenė tė kėnaqur shėndeti dhe linjat e tua.

Vaji i ullirit ėshtė i domosdoshėm
Si vaji i ullirit, si ai i farėrave pėrmbajnė acid binoleik i dobishėm pėr organizmin tonė pėr shumė arsye, ndėr tė cilat formimi i kėllėfit tė nervave. Dhe ndėr yndyrat e pangopura, ėshtė ai mė i tretshmi. Vajrat e farėrave janė mė tė pasur me kėtė acid i cili nėse merret nė sasi tė mėdha, mund tė provokojė formimin e radikaleve tė lira, tė dėmshme pėr qelizat. Vaji i ullirit ka sasinė e duhur tė acidit linoleik: 10%. Dhe nėse ėshtė i ftohtė, ėshtė i pasur me vitaminė E, me veprim antioksidues.

Qepa, mike e stomakut
Nėse pas drekės ndihesh e fryrė, ha ēdo ditė pak qepė. Ėshtė e pasur me dy acide: atė kafeik dhe klorogjenik. Tė dy rrisin prodhimin e tėmblit e si pasojė pėrmirėsojnė tretjen. Sepse tėmbli lehtėson shpėrbėrjen e yndyrave qė kapen mė lehtėsisht nga enzimat. Veē kėsaj qepa stimulon kontraktimet e stomakut, qė kėshtu "pėrzien" mė mirė ushqimin dhe e tret pa problem. Kjo bimė ka edhe avantazhe tė tjera: dezinfekton zorrėt, tė bėn tė urinosh, ndihmon tė mbash nėn kontroll glikeminė.
Romakėt e lashtė thonin se kishte madje dhe efekte afrodiziake. Dhe nėse tė rri nė stomak, ndoshta faji nuk ėshtė i qepės por i yndyrės nė tė cilėn e ke skuqur.

Piperi dhe speci i kuq ndezin lėngjet e gastrike
Pak piper stimulon pankreasin pėr tė prodhuar lėngjet gastrike tė nevojshme pėr tretjen e yndyrave dhe karbohidrateve. Nė fakt pėrmban capsidiolo, njė substancė qė jo vetėm ndihmon aparatin tretės, por mbron edhe ndaj infeksioneve tė zorrėve. Sigurisht nuk duhet ta ekzagjeroni. Shumė piper (mė shumė se ēerek luge kafeje nė ditė) mund tė irritojė muret gastrike e mund tė favorizojė aciditetin e stomakut, pėrveē se tė provokojė djegie nė rrugėt urinare.
Edhe kushėriri i piperit, speci i kuq, mund tė ndihmojė nė tretje. Nėse pėrdoret siē duhet, falė capsaicinės, stimulon sekrecionin me ushqimin: efektet e tij zvogėlohen gjatė gatimit.


Biftek dhe djathė? Tė dyja bashkė, jo
E pėr nė fund, njė fetė djathė? Duhet? Jo: djathėrat janė ushqime komplete qė mund tė zėvendėsojnė lehtėsisht njė pjatė tė dytė. Dhe nė ēdo rast nuk duhet t'i hani kurrė pas mishit. Arsyeja ėshtė e thjeshtė: mishi dhe djathi kanė kohė tretjeje tė ndryshme. Tė dyja pėrmbajnė proteina, madje djathi mė shumė: 100gr mish viēi ose pule pėrmban 20-21gr, ndėrsa njė hektogram djathė 35gr proteina. Nėse pas biftekut ha pak djathė psh. kaēkavall stomaku yt do tė ketė nevojė pėr mė shumė kohė pėr tė kompletuar tretjen. E njėjta gjė vlen edhe nėse djathi gatuhet bashkė me mishin siē ėshtė rasti i hamburgerit me djathė brenda apo i qoftes sė mbushur me djathė.

Mish, peshk dhe njė dolli
Edhe pijet influencojnė nė tretje. Sidomos ato alkoolike! Verė dhe birrė nė sasi tė vogėl, pėrmirėsojnė tretjen e mishit dhe tė peshkut, ushqime tė pasura me proteina kafshėsh. Nė fakt, kėto proteina pėr t'u tretur kanė nevojė pėr njė ambient acid i njėjtė qė i duhet pėr tė asimiluar pa problem pijet alkoolike. Pra, i njėjti ambient tretės, tretje mė e shpejtė. Pėr tė njėjtėn arsye ėshtė mirė qė me makaronat dhe orizin tė pimė pije joalkoolike. Kanė qė tė dyja nevojė pėr njė ambient alkalin.
Po uji? Gjatė ushqimit mos pini mė shumė se njė gotė. Teprimi "zgjat" lėngjet gastrike dhe ngadalėson tretjen.

Gjiza rėndon pak edhe tek linjat
Shpesh llojet e ndryshme tė djathit tė rėndojnė nė stomak. Atėherė provoje me gjizėn.. Pėrveē kėsaj gjiza ėshtė mė me pak yndyrė (mund tė kenė vetėm 8% tė peshės) ndėrsa produktet e tjera (tė freskėta ose tė ruajtura) kanė shumė mė tepėr.

Ėmbėlsirat? Pėr zamėr
Kėshilla ėshtė tė mos hani ėmbėlsira pas ushqimit. Mund tė tė fryjnė barkun si tullumbace. Dhe kanė shumė kalori. Kėshtu ngadalėsojnė "punėn" e tubit tretės, qė tashmė ėshtė i ngarkuar me tretjen e njė dreke tė tėrė. Dhe nėse rrimė shumė nė stomak frekuentohen, ēlirojnė gaz dhe fryjnė barkun.
Atėherė, s'ka mė ėmbėlsira? Patjetėr qė po! Mjafton t'i hani me barkun bosh e larg vakteve. Janė njė zamėr ideale. Nė fakt, kur stomaku nuk ėshtė i zėnė me ushqime tė tjera, i “punon” menjėherė ėmbėlsirat pa i dhėnė atyre kohė pėr t'u fermentuar e pėr tė prodhuar gaz.

Ananas nėse do "tė ulesh poshtė" gjithēka
Frutat janė tė domosdoshme pėr njerėzimin, falė pėrmbajtjes sė sheqerit, fibrave dhe kripėrave minerale. Por, nė fund tė ushqimit ėshtė mirė tė mos konsumohet pasi sheqernat qė pėrmbajnė frutat, fermentohen dhe prodhojnė gaz i cili fryn barkun dhe ngadalėson tretjen. Pėrjashtimi i vetėm, ananasi. Kėshtu ky frut ėshtė i kėshillueshėm pas njė ushqimi me bazė mishi ose peshku.

Dhe njė kafe e mirė pėr nė fund
Njė kafe pas ushqimit ndihmon stomakun pėr tė kryer me mė pak vėshtirėsi punėn e tij. Karakteristika e kafeinės ėshtė se ajo stimulon sekrecionin e lėngjeve gastrike dhe lehtėson zbrazjen e stomakut. Por, kujdes: shumė kafeinė provokon shqetėsime, ndėr tė cilat edhe njė rritje tė aciditetit tė stomakut. E atėherė sigurisht qė "iu djeg". /Telegrafi/

_________________

Gonna
Moderator/e
Besa-Bess
Moderator/eBesa-Bess

Gjinija : Female

Numri i postimeve : 6605
Mosha : 30
Viti: : 27/10/1986
Vendbanimi: : Prishtina
Aktiviteti :
100 / 100100 / 100

Registration date : 22/10/2009

Shiko profilin e anėtarit

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi