Si ndikon drita nė shėndetin tonė?

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Shko poshtė

Super Si ndikon drita nė shėndetin tonė?

Mesazh nga Nora prej Tue Dec 27, 2011 7:27 am



Shėtitja pas drekės, madje edhe nė kohė tė dimrit, do tė jetė e mirė pėr shėndetin tuaj. Drita nė shtėpinė tuaj mund tė bėjė ndryshim tė madh se si ndiheni, dhe madje tė ndikojė nė shėndetin tuaj.
Pse ėshtė drita aq e rėndėsishme?
Trupi ynė ka nevojė pėr sasi adekuate tė dritės nė kohė ta caktuar tė ditės pėr tė nxjerrė mė tė mirėn prej saj.
Kėshtu, ta zėmė, drita nė mėngjes ndihmon qė tė zgjohemi dhe jep energji, ndėrsa dritat e rrugės nė mbrėmje japin shenja qė ėshtė koha pėr gjumė.
Drita ėshtė vendimtare pėr mirėqenien dhe shėndetin tonė. Duhet tė sigurojmė nivelet adekuate tė dritės nė kohė tė duhur tė ditės pėr tė ruajtur vigjilencėn, disponimin e mirė, produktivitetin dhe qė ta dimė qė ėshtė koha pėr gjumė.
Sa dritė na nevojitet?
Sasia e dritės pėr tė cilėn kemi nevojė varet nga koha e ditės dhe aktivitetet qė duhet t’i kryejmė. Gjatė ditės kemi nevojė pėr mė shumė dritė pėr t’i mbajtur nivelet e energjisė, ndėrsa nė mbrėmje kemi nevojė pėr shumė pak dritė qė trupi tė pėrgatitet pėr gjumė. Pėr tė siguruar sasinė e nevojshme tė dritės gjatė ditės duhet tė kalojmė tė paktėn njė orė pėrjashta, sepse drita natyrore e jashtme ėshtė mė ė shėndetshme dhe efikase se sa ajo artificiale.
Mirėpo, pėr gjumė duhet t’i errėsojmė hapėsirat, tė fikim televizorin tė paktėn njė orė para gjumit, ashtu qė trupi tė marrė mesazhin qė ėshtė koha pėr gjumė. Nėse lėni sasi tė madhe drite nė hapėsirė, pavarėsisht asaj qė ėshtė koha pėr gjumė, trupi juaj mund tė marrė mesazhin e gabuar, respektivisht qė duhet tė zgjohet dhe tė pėrgatitet pėr punė dhe aktivitete.
Problemi me dritėn artificiale lind, sepse zvogėlohet tajitja e melatoninės, hormonit tė cilin e prodhon epifiza nė tru, nė periudhėn prej orės 21 deri nė ora 8, varėsisht nga ritmi i shtresuar i gjumit. Ky hormon ėshtė shumė i rėndėsishėm, sepse manipulon ritmin tonė tė pėrditshėm trupor, qė njihet po ashtu edhe si ritmi cirkadial.
Kur goditet ritmi ynė cirkadial vjen deri te ndryshime negative fiziologjike dhe psikologjike. Gjumi i keq mund tė rrisė rrezikun nga krijimi i diabetit dhe depresionit.
Terapia me dritė
Marrja e dritės sė mjaftueshme gjatė dimrit nuk ėshtė e lehtė, veēanėrisht nėse punoni deri nė orėt e vona. Nė situatat e tilla mund t’ju ndihmojė terapia me dritė. Pėr terapinė me dritė mė sė shpeshti pėrdoren llambat e ndryshme. Edhe pse nuk ėshtė efikase si drita natyrale, llambat ngrenė energjinė. Llambat mund tė ndihmojnė edhe te depresioni dimėror dhe tė letargjia.
Terapia me dritė ėshtė ēėshtje individuale. Varet nga ajo se ēfarė punoni dhe pėr ēka ju nevojitet. Prandaj mė sė miri ėshtė tė eksperimentoni me llamba pėr tė parė se cila ju pėrgjigjet mė shumė.
Nėse punoni nė zyrė me ndriēim tė dobėt, gjithsesi pėrdorni llambėn, sepse do t’ju ndihmojė pėr ta mbajtur koncentrimin. Nėse ndiheni letargjik, pėrdorni llambat nė orėt e mėngjesit pėr t’u ndierė mė mirė.
A ėshtė e sigurt terapia me dritė?
E gjitha varet nga llambat dhe si i pėrdorni. Nuk ėshtė mirė qė llamba tė jetė shumė e fortė. Mė sė miri ėshtė tė merrni llambėn e cila shpėrndan dritėn nė tė gjitha drejtimet nė mėnyrė tė barabartė. Po ashtu nuk do tė duhej qė llambat t’i pėrdorni para dhe gjatė gjumit.
Nėse i pėrdorni nė mėnyrė tė drejtė, terapia me dritė ėshtė tėrėsisht e sigurt. Nėse ndieni dhimbje koke, tė pėrziera apo hiperaktivitet, vetėm fikeni dritėn.



_________________
Nuk dua fame, pushtet apo pasuri... Thjesht dua sinqeritet, respekt & dashuri... !!

Nora
Co-Admin
Besa-Bess
Co-AdminBesa-Bess

Gjinija : Female

Numri i postimeve : 9717
Mosha : 24
Viti: : 18/01/1992
Vendbanimi: : Gjakovė
Aktiviteti :
100 / 100100 / 100

Registration date : 10/06/2008

Shiko profilin e anėtarit

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Shiko temėn e mėparshme Shiko temėn pasuese Mbrapsht nė krye


 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi